Publicēts 2022.gadā 8.jūlijā

NOTEIKUMI PAR PATĒRĒTĀJU SŪDZĪBU IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBU

 Šie noteikumi nosaka kārtību, kāda SIA „LEXEM”, turpmāk tekstā saukta Sabiedrība, saņem, izskata un sniedz atbildi uz patērētāju sūdzībām, ievērojot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma prasības.

 Sūdzības iesniegšana

  • Sūdzībā norādāmas ziņas par tās iesniedzēju (vārds un uzvārds, kā arī adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju), kā arī ziņas par lietas apstākļiem, sakarā ar kuriem patērētājs vēršas pie Sabiedrības.
  • Sūdzību var iesniegt rakstveidā, iesniedzot to Sabiedrības birojā, elektroniskā veidā, nosūtot uz Sabiedrības e-pasta adresi [email protected], vai arī izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu sūdzību, ja nepieciešams, patērētāja klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju patērētājam.
  • Sūdzībai, ja nepieciešams, pievieno dokumentu kopijas, kas apstiprina sūdzībā minētos apstākļus.

Saņemtās sūdzības reģistrācijas kārtība

  • Sabiedrība katru saņemto sūdzību reģistrē ienākošo dokumentu elektroniskajā reģistrā, norādot saņemtā dokumenta reģistrācijas kārtas numuru, saņemšanas datumu, informāciju par dokumenta saņēmēju (vārds, uzvārds), informāciju par personu, kurai sūdzība nodota izskatīšanai (vārds, uzvārds), informāciju par dokumenta nosūtītāju (vārds, uzvārds), dokumenta nosūtīšanas datumu, īsu sūdzības satura izklāstu.
  • Sabiedrība katru savu atbildi uz patērētāja sūdzību reģistrē izejošo dokumentu elektroniskajā reģistrā, norādot nosūtītā dokumenta reģistrācijas kārtas numuru, nosūtīšanas datumu, pasta iestādes piešķirto ierakstīta sūtījuma numuru, informāciju par dokumenta nosūtītāju (vārds, uzvārds), informāciju par dokumenta adresātu (vārds, uzvārds).

Sūdzības izskatīšana un atbildēšana uz to

  • Sabiedrība sūdzību izskata, vadoties pēc tās satura.
  • Sabiedrība atbildi pēc būtības sniedz patērētājam saprātīgā termiņā, ņemot vērā sūdzībā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā desmit dienu laikā no sūdzības saņemšanas.
  • Ja sūdzībā Sabiedrībai tiek izteikts aizrādījums vai neapmierinātība par Sabiedrības vai Sabiedrības darbinieka rīcību, Sabiedrība atbildē uz sūdzību norāda apsvērumus, kas ir par pamatu šādai Sabiedrības vai tās darbinieka rīcībai.
  • Ja sūdzības saturs neprasa atbildi pēc būtības, Sabiedrība desmit dienu laikā no sūdzības saņemšanas informē iesniedzēju, ka attiecīgo sūdzību Sabiedrība ir saņēmusi.
  • Ja patērētājs iesniegumā norādījis, ka uz tā sūdzību nav nepieciešams atbildēt, Sabiedrība var neatbildēt uz šādu sūdzību.
  • Ja patērētājs nav devis norādījumus attiecībā uz atbildes nosūtīšanu, Sabiedrība atbildi uz sūdzību nosūta uz iesniedzēja norādīto adresi.
  • Ja elektroniskā veidā iesniegtā sūdzībā patērētājs nav devis norādījumus attiecībā uz atbildes nosūtīšanu, Sabiedrība atbildi uz sūdzību nosūta tikai elektroniskā veidā.

Sūdzības atstāšana bez izskatīšanas

Sabiedrība ir tiesīga atstāt sūdzību bez izskatīšanas šādos gadījumos:

1) sūdzībā nav norādīts sūdzības iesniedzējs (vārds, uzvārds un adrese),

2) sūdzības teksts objektīvi nav salasāms vai saprotams,

3) atbilde uz sūdzību ir dota iepriekš, un tās saturs attiecībā uz iepriekšējā sūdzībā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies.

Iepriekš minētajos gadījumos Sabiedrība, norādot pamatojumu, informē patērētāju, ka iesniegums tiek atstāts bez izskatīšanas.

Informācijas neizpaušana trešajām personām

  • Sabiedrībai bez sūdzības iesniedzēja iepriekšējas rakstiskas piekrišanas nav tiesību izpaust trešajām personām sūdzības iesniedzēja identitātes datus, ja vien to Sabiedrībai tieši par pienākumu neuzliek Latvijas Republikā spēkā esošie normatīvie akti un tikai Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā.

 

Apstiprināts

SIA „LEXEM”” valdes loceklis

Ogrē, 2022.gada 8.jūlijā